För att göra en reklamation till oss på Christiania Cykeln använder ni er av mail till ok@christianiacykel.se
Hur är garantiproceduren?
Det fungerar lika bra att göra på telefonen, surfplattan som i datorn – Det ska vara enkelt att göra en reklamation direkt i stunden den upptäcks eller kommer in till butiken.
Inom 48 timmar (vardagar) kommer vi svara er med åtgärd, vid godkänd reklamation så kommer en utbytesprodukt skickas ut till er. Produkter som omfattas av garanti är klassade ”prioriterad garantiorder” och vår målsättning är att de ska nå er inom några dagar från att reklamationen blivit godkänd!
Dessa förehavanden gäller OM det är unika Christiania delar, delar som kommer från tredje part så som Promovec, Sram eller tex Shimano skall dessa hanteras av respektive leverantör.
KOM IHÅG
Bifoga faktura, kvitto eller kundens inköpskvitto
Bifoga bilder på skador
Reklamation för
För officiella SHIMANO garantivillkor hänvisar vi till: